هایک ویژن

در این وبلاگ به معرفی محصولات هایک ویژن و بررسی امکانات آن ها میپردازیم

هایک ویژن

در این وبلاگ به معرفی محصولات هایک ویژن و بررسی امکانات آن ها میپردازیم

هایک ویژن را می توان به عنوان قدرتمند ترین و پرفروش کننده دوربین های مداربسته در جهان نام برد. این مجموعه حجم بالایی از محصولات را با استفاده از قدرت تولید بالای خود با عنوان های هایک ویژن و هایلوک و در دسته های دوربین مداربسته و دستگاه ، دوربین های توربیو اچ دی و تحت شبکه ، و هرگونه ابزار امنیتی دیگر به بازار روانه کرده است .

بایگانی

فرنچ پرس چیست؟

علی اصفهانی | شنبه, ۲۵ دی ۱۴۰۰، ۰۶:۵۸ ب.ظ

 

فرنچ پرس ها با کیفیت های متفاوتی تولید میشوند

این وسایل بسیار کاربردی برای تهیه انواع نوشیدنی های گرم هستند. به دلیل کارایی بالایی که در تهیه نوشیدنی های گیاهی و قهوه دارند، امروز به صورت گسترده ای در منازل و ادارات استفاده می شوند. در حقیقت می توان گفت این وسیله کارکردی مشابه لیوان های دمنوش را انجام می دهند با این تفاوت که به دلیل داشتن صافی فلزی ریز تر عمل فیلتر کردن دمنوش را با دقت بسیار بالاتری انجام میی دهند. علت اینکه واژه پرس در نام این وسیله وجود دارد این است که در مرکز این وسیله یک اهرم وجود دارد که با اعمال فشار بر روی آن تفاله های دمنوش و یا قهوه فشرده شده و عصاره ی آن ها بهتر خارج می شود. این دستگاه با ها تفاوت اساسی دارند پس بهتر است که این موضوع را کاملا مد نظر داشته باشید

مراحل درست کردن قهوه با فرنچ پرس

نحوه کار با فرنچ پرس
  • اگر قرار است تا با فرنچ پرس قهوه آماده کنید در ابتدا حتما قهوه ها را آسیاب کنید، مشابه همین عمل را در موقع تهیه دمنوش ها هم باید انجام دهید. این کار سبب می شود تا فرایند عصاره گیری در تهیه این نوشیدنی ها راحتر و سریع تر صورت بگیرد.
  • یکی از نکاتی که انجام آن به نوعی فوت کوزه گری به حساب می آید و تاثیر زیادی در عصاره گیری دارد، این است که قبل از ریختن پورد قهوه و یا دمنوش حتما فضای داخلی بهترین فرنچ پرس را با ریختن آب داغ گرم کنید. این کار سبب می شود تا فرایند عصاره گیری به دلیل وجود فضای سرد این این وسیله کند نشود.
  • در مرحله بعد آب داغ را به پودر نوشیدنی مورد نظر اضافه می کنیم و بعد از اضافه کردن نصف آب حدود ۳۰ ثانیه صبر می کنیم تا تا مقداری هواگیری صورت بگیرد و سپس ادامه اضافه کردن آب را انجام می دهیم.
  • در انتها درب فرنچ پرس را بسته و اهرم آن را به آرامی از بالا به پایین فشار می دهیم تا فرایند عصاره گیری و شفاف شدن قهوه به خوبی صورت بگیرد.
بهترین فرنچ پرس ها در بازار ایران موجود هستند

معرفی انواع فرنچ پرس

فرنچ پرس ها دارای برندهای مختلفی هستند که هر کدام مزیت خود را دارند. در اینجا به معرفی برخی از برندهای معرف خواهیم پرداخت:

  • برند بیالیتی: این وسیله دارای مخزن شیشه ای بوده و حدودا ۱۰۰۰میلی لیتر گنجایش دارد. با کمک این وسیله به راحتی می توانید در مدت ۱۰ حدود ۸ تا ۱۰ فنجان قهوه تهیه کنید. به طور کلی می توان گفت این برند، بهترین برند فرنچ پرس نسبت در میان فرنچ پرس های موجود در بازار است.
  • برند وستال: این برند طراحی بسیار زیبا و متفاوتی نسبت به بقیه برندها دارد، به همین دلیل بسیار مورد توجه نوجوانان و جوان قرار گرفته است. یکی از مزیت های این برند آماده سازی سریع قهوه و یا نوشیدنی توسط این برند است.
  • برند مارک بولانو: با استفاده از این برند می توانید قهوه را به روش سنتی انجام دهید. برای همین منظور از منظر بسیاری از افراد طعم قهوه با این فرنچ پرس ها بسیار متفاوت و دوست داشتنی است. مخزن این دستگاه از پیرکس است و حدود ۳۵۰ میلی لیتر ظرفیت دارد. طراحی بسیار شیک و اینکه دارای قابلیت شستشوی آسان است سبب شده تا مورد علاقه بسیاری از افراد به ویژه ورزشکاران باشد.
  • برند وان کافی: در این برند هم جنس بدنه از پیرکس می باشد و گنجایش آ حدود ۶۰۰ میلی لیتر است. در این برند جنس بدنه و درب آن از پلاستیک مقاوم به حرارت است. این محصول فقط در رنگ مشکی عرضه می شود.
  • برند وینتج: مخزن این برند هم از جنس پیرکس بوده و حدود ۶۰۰ میلی لیتر گنجایش دارد. مزیت بسیار خوبی که این محصول با سایر برند ها دارد این است که صافی فیلتر آن کارایی بالاتری در فیلتر کردن دانه های قهوه و جدا کردن آن از مایع دارد.
  • برند ایلیکا: جنس در و دستگیره ها در این برند از پروپیلن و جنس بدنه از شیشه است این برند دارای مخزن یک لیتری استو یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن این است که دارای سه فیلتر جداگانه می باشد که به راحتی قابل جداسازی و شستشو هستند. این برند فقط در رنگ مشکی عرضه می شود.

کاربرد های فرنچ پرس

با اینکه بهترین فرنچ پرس ها بیشتر برای تهیه قهوه به کار می روند و اصلا می توان گفت علت اصلی طراحی این وسایل بر این اساس بوده است، ولی کاربرد های دیگری نیز دارند که یکی از کاربرد های آن ها در تهیه انواع دمنوش های گیاهی است که از این جهت برای گیاه خوران بسیار کاربردی هستند. یکی دیگر از کاربردهای آن ها در تهیه فوم های قهوه است که برای بسیاری از طرفداران قهوه بسیار دلچسب و دوست داشتنی است. به طور کلی این وسیله دارای کاربرد های فراوانی است، به همین علت بسیاری از کافی شاپ ها و رستوران ها از آن استفاده می کنند.

بهترین مدل های فرنچ پرس در بازار ایران کدام اند؟

پس از اینکه طرز استفاه از فرنچ پرس و همچنین ویژگی های مهمی که این محصول دارد را شناختیم لازم است تا بهترین مل های این محصول را در بازار ایران بشناسیم. در زیر به بررسی فرنچ پرس های موجود در بازار ایران می پردازیم.

منبع: الونظر

  • علی اصفهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی